Land Rover | Range Rover | 4.6i V8 | HSE | P38 | 112.000KM
 

Land Rover - Range Rover 4.6i HSE "P38"VERKOCHT

Land Rover | Range Rover | 4.6i V8 | HSE | P38 | 112.000KM

Omschrijving

Is dit mooiste Range Rover ooit?

Uitgebracht in het jaar 2000 en nog steeds tijdloos. Deze Range Rover 4.6i HSE "P38" heeft slechts 112.000 km's gereden en is klaar voor nog veel meer!

De optielijst van deze Oxford Blue Metallic auto is eindeloos en ze rijdt werkelijk als nieuw. Ontdek het allemaal op onze website 

Wil je meer weten over de geschiedenis van de P38A? Lees dan verder... 

Eind jaren 80 stonden de ingenieurs van Land Rover in Solihull voor enkele uitdagingen bij het ontwerpen van deze nieuwe auto met codenaam 38A. Hij moest er aanzienlijk moderner uitzien, maar toch gemakkelijk herkenbaar zijn als een Range Rover. Land Rover's Styling Director in die tijd was George Thomson, die toegaf dat zijn taak "zowel uitdagend als intimiderend" was.

Er werd een ontwerpwedstrijd georganiseerd in Solihull en enkele grote namen uit de wereld deden mee. Italdesign, Bertone en Hefferman/Greenley namen het op tegen het ontwerp van George Thomson. Bertone's ontwerp was het enige dat door de mand viel en kreeg een full-size model in een kleur die leek op die van de Range Rover om op geschiktheid te worden beoordeeld.

Het model van George (codenaam Pegasus) bleek het beste te zijn dankzij zijn bekendheid met het product en de stoere uitstraling van een echt 4x4-voertuig. Enkele andere ontwerpen gaven echter inspiratie voor de productieauto. Het Pegasus-concept veranderde in een echte auto en met enkele aerodynamische verbeteringen resulteerde een windtunneltest in een luchtweerstandscoëfficiënt van 0,38 in plaats van 0,45 bij eerdere modellen. Wat een toeval!

Na tal van verbeteringen zoals een stijver chassis, betere crashbestendigheid, verplaatste brandstoftank, verschillende motorkeuzes, nieuwe interieurbediening,... was de P38A geboren! De naam is een samenvoeging van Pegasus en 38A. Na 6 jaar ontwikkeling werd de lanceringsdatum vastgesteld op eind 1994. Ik 29 september 1994, was het eerste Rover Group product dat gelanceerd werd na de overname door BMW, ook al hadden de Duitsers geen echte betrokkenheid bij de ontwikkeling van de P38A.

Autocar was het eerste blad dat over de P38A schreef en zij vatten samen door te zeggen: "Hoewel hij niet zoals zijn voorganger een generatie op zijn tijd vooruit is, maar slechts een grondige evolutie van een vertrouwd thema is, is er geen andere in zijn klasse die eraan kan tippen."

In 1998 werd een faceliftversie gelanceerd met enkele milde cosmetische verbeteringen en de verbeterde 'Thor'-versies van de Rover V8-motoren.

Wat vind je van deze geschiedenisles? Tot ziens bij Premium Classics! 

 

 Is this the best looking Range Rover ever? Straight from the year 2000, this Range Rover 4.6i HSE “P38” has only covered 112.000 km’s and is ready for many more! The option list on this Oxford Blue Metallic car is endless and she really drives like new. Discover all of it on our website. Want to know more about the P38A’s history? Continue reading... In the late 80’s, the Land Rover engineers in Solihull faced some challenges while designing this new car with codename 38A. It would need to look substantially more modern, yet be readily identifiable as a Range Rover. Land Rover’s Styling Director at that time was George Thomson who admitted that his task was “both challenging and intimidating”. A design competition was organized at Solihull and some great names in the scene entered. Italdesign, Bertone and Hefferman/Greenley took on George Thomson’s design. Bertone’s design was the only one that made the cut and got a full-size model with a similar colour to the Range Rover to be evaluated for suitability. George’s model (code name Pegasus) proved to be the best thanks to its familiarity with the product and the tough look of a real 4x4 vehicle. However, some other designs gave inspiration for the production car. The Pegasus concept transformed into a real car and with some aero improvements, a wind tunnel test resulted in a drag coefficient of 0.38 instead of 0.45 on prior models. What a coincidence! After lots of improvements like a stiffer chassis, better crashwortiness, re-located fuel tank, different engine choices, new interior controls,... the P38A was born! The name is an amalgation of Pegasus and 38A. After 6 years of development, the launch date of late 1994 was set. Ik 29 September 1994, it was the first Rover Group product to be launched after the BMW takeover, even though the Germans had no real involvement in the development of the P38A. Autocar was the first magazine to write about the P38A and they summed-up by saying: “Although not a generation ahead of its time like its predecessor, but merely a thorough evolution of a familiar theme, there is no other in its class to touch it.” In 1998, a facelift version launched with some mild cosmetic improvements and the improved ‘Thor’ versions of the Rover V8 engines. How’s that for a history lesson? See you at Premium Classics! 

Informatie

Merk
Land Rover
Bouwjaar
2000
Transmissie
Automaat
Carrosserie
SUV
BTW/Marge
Marge

 

Type
Range Rover 4.6i HSE "P38"
KM-stand
112.000
Interieur
Zwart leder
Exterieur
Oxford Blue Metallic
Aflevering
Inclusief APK | Garantie | Afleverbeurt

Opties

Interior Trim Colours - Ash Grey Leather [U]
 Power Unit Series - V8 Petrol Efi [358SF]
 Window Anti Trap Device - Window and sunroof anti-trap device [041BA]
 Sunroof - Electric Glass Sunroof [019AF]
 Instrument Packs - KPH Instrument Pack [038AS]
 VIN prefix position 8 - VIN prefix position 8 - J [143AI]
 Body Style - 4 Door Estate Body [375SF]
 Anti Lock Brake Types - Anti Lock Braking System [020AJ]
 Paint Colours - Oxford Blue Micatallic [602]
 Drive Hands - LHD [252SF]
 Door Casing - Door Casing (TL3) [090AI]
 Power Unit Size - 4600 cc power unit [353SF]
 Brakes Intervention Traction Aid - Electronic traction control [020AE]
 Side Intrusion Beams - Side intrusion beams [245SF]
 Air Bag Labels - UK/Euro/ROW Air Bag Labels [096AL]
 Paint Bands - Micatallic Paint Range Rover [024AN]
 Emission Directives - Non LEVS [053AX]
 Door Insert Bezels - Burr Walnut Door Insert [090AN]
 Exhaust Systems - Twin tailpipe exhaust [037AG]
 Ashtray facing in facia - Burr walnut ashtray [088AO]
 Facia Console - Fascia Rail & Console - Burr Walnut [088AN]
 Perimetric Protection - Perimetric Protection [076DA]
 Centre Console Features - Console - A/Vents C/Holder Lamp(Painted) [088AE]
 Front Bib Spoiler - Front Bib Spoiler [080AJ]
 Cold Climate Pack - Heated Front Windscreen [040AG]
 Transmission Options - Automatic Transmission [078AA]
 Door Locking Mode - Central Door Locking inc Tailgate/Door [076DC]
 Front Differential - 2 Pin differential [027BJ]
 Vehicle Immobilisation - Passive immobilisation [076CZ]
 Alarm Frequencies - 433MHZ Security System [076BT]
 Air Conditioning - Air Con With HTD Seats/Screen [022AS]
 Cruise Control - Cruise Control [065AB]
 Wood Trim - Wood Trim (TL3) [088AJ]
 Headlamps - Standard Headlamp [064BC]
 Catalyst Sensor - Two Sensors [067AZ]
 Finishing Front End - Grille & Headlamp Surrounds(Body Col) [064AW]
 Centre Hi Mounted Stop Lamp - Centre High Mounted Stop Lamp [064AM]
 Fog Lamps - Front Fog Lamps [064AJ]
 Alternators - Current (Amps) - 150 Amp Alternator [058AD]
 Engine Type - High Comp Catalyst Engine [067AK]
 Decals - Colour - SIlver Decals [057AO]
 Equipment Stowage - Equipment Stowage [056AI]
 Heated Seats - Heated Seats [033AR]
 Body Control Module - B.C.M. UK/EUR [030BG]
 Bonnet Insulation - Bonnet Insulation Pad [050AJ]
 Steering Aids - Power Assisted Steering [049AA]
 Handbrake - Park Brake operating on Transmission [043AF]
 Transfer Box - High/Low Ratio Transfer Box [043AE]
 Electrical harness - BCM Hi Line [030BZ]
 Window Lift - Electric front and rear windows [041AV]
 Lighting Exterior - Lighting Exterior (TL3) [064BA]
 Rear Wash Wipe - Rear Wash/Wipe & Htd Rr Wdw [040AA]
 Trip Computer - Trip computer [038AK]
 Decals - Badging - 4.6 HSE Decal [057AW]
 Waxing Instructions - Land Rover - Do not overbody wax [077AB]
 Seats-split - 60/40 Seat split [033CH]
 Seat Features - Elec Memory Seats/Mirrors [033BO]
 Bumpers - Bumpers (Non Body Colour) [080AI]
 Steering Wheel - Leather Steering Wheel [032BE]
 Puddle Lamps - Puddle Lamps - Front and Rear [064BN]
 Interior Mirrors - Autodim Interior Mirror [031BB]
 Fuel Evap Loss Control - Evaporative Loss Control [007SF]
 Electrical Wiring - Electrical Wiring (TL3) [030BB]
 Spare Wheel Cover - Spare Wheel Stowage Cover [050AK]
 Electrical Options - Headlamp Power Wash Wipe [030AH]
 Mirror Operation - Memory Mirrors [030AG]
 Mudflaps - Mudflaps/Wheelarch Spats [023AG]
 Towing Colour - Blanking Plate (Plain) [028BG]
 Differential - 4 Pin Differential [027AU]
 Air Suspension - Air Suspension [027AG]
 Seat Belt Options - Seat Belts Front & Rear [026AV]
 Bumper - Air Bag Suitable - Airbag Suitable Bumper [026AT]
 Front Air Bags - Driver and passenger air bag R/R [026AG]
 Electric Door Mirrors - Electro Chromatic Exterior Mirror [031BP]
 Mirrors - Trim Level - Mirrors - TL3 [031BK]
 Wheel Arch Liners - Wheel Arch Liner [023AN]
 VIN format type - VIN format - EEC [147AA]
 VIN prefix position 11 - VIN prefix position 11 - A [146AA]
 VIN prefix position 9 - VIN prefix position 9 - 4 [144AX]
 Land Rover Model Year Indicators - Land Rover 2000 Model Year [001AU]
 VIN prefix position 7 - VIN prefix position 7 - M [142AH]
 VIN prefix position 6 - VIN prefix position 6 - A [141AA]
 VIN prefix position 5 - VIN prefix position 5 - P [140AH]
 VIN prefix position 4 - VIN prefix position 4 - L [139AD]
 VIN prefix positions 1-3 - VIN prefix positions 1-3 - SAL [138AA]
 Trim Upper - Trim Upper (TL3) [019AQ]
 I.C.E. Level - ICE Trim Level 3 [025CA]
 Wheel & Tyre Configurations - "8JX18""Mondial(5)Pirelli Tyres" [029CT]
 In Car Entertainment / Speakers - Hi Spec CD ICE [025AS]
 VIN prefix position 10 - VIN prefix position 10 - Y [145AE]
 Handbrake Grip - Leather covered handbrake grip [127AA]
 ID Plates - ID Plate Europe [096AB]
 Wheel Nuts - Locking wheel nuts [055AC]
 Exhaust Silencer - Twin Silencer [037AH]
 

Wij helpen u graag

U kunt contact met ons opnemen, maar wij nemen ook graag met u contact op. Maak hieronder uw keuze.

Neem contact op

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Email Format