BMW Z4 M Coupé, misschien wel een van BMW's lekkerste en meest rauwe M auto's ooit. In ieder geval een van de meest pure, u kunt dit model zien als een M3+. De zitpositie en het gewicht zijn lager, de wielbasis korter en de onderstel afstemming compromislozer. BMW besloot dat enkel een handbak bij deze auto paste en wat is het heerlijk om door de versnellingen te gaan, deze bak geeft een mechanische feedback zoals nagenoeg geen enkele auto die geeft! De E85/E86 modellen zijn nog eens 75kg lichter dan de M3 E46 maar beschikken wel over dezelfde motor en vele M3 specifieke onderstel delen. De Z4 Roadster is bovendien een van de stijfste cabrio's op de markt. Mag u raden hoe stijf hij wordt als je daar nog een dak aan toevoegd, dit is een van de meest torsiestijve modellen in autoland. Zelfs de Roadster was op de Nurburgring al een stuk sneller dan de M3 Coupe, de Coupé gaat daar nog eens overheen! BMW gebruikte delen van de befaamde M3 CSL waaronder motorelektronica, compound remmerij en de directere stuurinrichting. Gebouwd met maar een doel; pure Freude am Fahren! De S54B32 behoort tot de absolute top van de sportmotoren. De hoogtoerige 6-cilinder levert maarliefst 343pk zonder tussenkomst van kompressor of turbo! Dit bleeft internationaal niet onopgemerkt want dit blok won maarliefst zes keer de prestigieuze Engine Of The Year award. Voor de Europese markt zijn slechts 1.714 exemplaren geproduceerd. Van de M3 E46 16.038 en die is al zeldzaam! Techniek en design zijn zeer bijzonder en afgezet tegen alle modernere modellen uitzonderlijk geslaagd. De vraag is niet of dit een klassieker gaat worden maar wanneer. Auto's al deze zullen nooit meer terugkeren en zijn voor de échte liefhebber een bron van ongekende vreugde. Tegenwoordig gaat alles vanzelf en makkelijk. In de Z4M heb je zelf nog een behoorlijke invloed op het geheel, juist dát wil je! Collectors item!