In nieuwstaat, Renault Clio V6 fase II met slechts 24.000KM in de ultieme kleur Iliad Blue.
Voorzien van zijn eerste lak en nog op zijn originele banden.
Nog maar 2 eigenaren tot nu toe en voorzien van volledige en complete (dealer) onderhoudshistorie. Recent voorzien van grote beurt inclusief de distributieriem. Deze Clio V6 heeft een op maat gemaakte einddemper die zorgt voor de ultieme beleving van deze sportieve Française. (De originele einddemper is aanwezig bij de auto.)
Op de Autosalon van Parijs in 1998 werd de Renault Clio V6 geïntroduceerd ter viering van het 100-jarig bestaan van Renault.
De achterbank van de reguliere Clio moest ruimte maken voor een waanzinnige 3.0 V6 welke de achterwielen aanstuurt. Ook werden verbrede wielkasten, een gemodificeerde voorbumper voor meer luchttoevoer, een achterbumper met dubbele uitlaat en een dakspoiler aangebracht. Dit zorgde ervoor dat de V6 Clio 171 mm breder en 30 mm langer werd dan de standaard Clio.
In 2001 zag de Clio V6 Phase I het levenslicht voor de consumentenmarkt. Deze versie werd geproduceerd in samenwerking met het Britse Tom Walkinshaw Racing en had een vermogen van 230PK en 300 Nm koppel.
De Phase II werd in 2003 grondig herzien en de productie werd verplaatst naar de Renault Sport-fabriek in Dieppe vanwege de matige bouwkwaliteit van de Phase I.
Ditmaal op basis van de facelift versie van de reguliere Clio. Niet alleen esthetisch werden er een hoop aanpassingen gedaan, ook motorisch moest de Clio V6 eraan geloven.
De 3.0 V6 werd met behulp van Porsche getuned naar een vermogen van 255PK waardoor de Clio een topsnelheid kon behalen van 245km/h.
Een unieke auto en echt collectors item. Ontdek ‘m nu in onze showroom te Boxtel!
In new condition, Renault Clio V6 phase II with only 24,000KM in the ultimate colour Iliad Blue.
Finished in its first paint and still on its original tyres.
Only 2 owners so far and with full and complete (dealer) service history. Recently provided with major service including timing belt. This Clio V6 has a custom-made exhaust muffler that provides the ultimate experience of this sporty Française. (The original muffler is present with the car).
At the Paris Motor Show in 1998, the Renault Clio V6 was introduced to celebrate Renault's 100th anniversary.
The rear seats of the regular Clio had to make room for an insane 3.0 V6 which drives the rear wheels. Widened wheel arches, a modified front bumper for more air intake, a rear bumper with dual exhaust and a roof spoiler were also fitted. This made the V6 Clio 171 mm wider and 30 mm longer than the standard Clio.
In 2001, the Clio V6 Phase I saw the light of day for the consumer market. This version was produced in collaboration with British Tom Walkinshaw Racing and had a power output of 230bhp and 300Nm of torque.
The Phase II was substantially redesigned in 2003 and production moved to the Renault Sport plant in Dieppe because of the Phase I's poor build quality.
This time it was based on the facelift version of the regular Clio. Not only were a lot of changes made aesthetically, but the Clio V6 also had to go through engine changes.
With the help of Porsche, the 3.0 V6 was tuned to a power output of 255HP, allowing the Clio to reach a top speed of 245km/h.
A unique car and true collector's item. Discover it now in our showroom in Boxtel!
Power steering
Cruise control
ABS
Preparation radio phone
Central locking
Regulated air conditioning
Electrically adjustable mirrors
Fixed rear windows
Front side airbag
Xenon headlights
Headlight wipers
6-speed manual gearbox